כעת: לפיד מעיד במסגרת התביעה במשפט נתניהו

ישראל רובין No Comments on כעת: לפיד מעיד במסגרת התביעה במשפט נתניהו

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר עדותו של חבר הכנסת יאיר לפיד במסגרת תיק ראש הממשלה נתניהו. עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, חוקר את לפיד במסגרת קשריו עם איש העסקים ארנון מילצן.

לפיד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משפט נתניהו: ראש האופוזיציה יאיר לפיד העיד היום (שני) במשפטו של ראש הממשלה נתניהו כעד תביעה בתיק 1000, בו מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים בשל קבלת שורה של מתנות יקרות ערך מהמיליארדרים ארנון מילצ'ן וגיימס פאקר.

לפי כתב האישום, בעת שלפיד כיהן כשר האוצר בשנת 2013, פנה אליו חברו המיליארדר ארנון מילצ'ן בבקשה שיפעל להתקין תקנות שיאריכו לו את הפטור ממס לתושב חוזר, לו היה זכאי. לפיד הסתייג מהבקשה והפנה אותה לגורמי המקצוע במשרד האוצר ובהמשך הבהיר למילצ'ן כי לא יקדם את התקנות באופן שיסייע לו. בסמוך לכך, פנה מילצ'ן לראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו להתערב בנושא. בעקבות פנייתו של מילצ'ן, כך לפי האישום, העלה נתניהו את הנושא בפני לפיד בשתי פגישות ביניהם והביע תמיכה בארכת הפטור. 

בעדותו היום בבית המשפט, חזר לפיד על הנכתב באישום וסיפר כי נתניהו פנה אליו פעמיים בנוגע לבקשת מילצ'ן ואמר בהתייחסותו לחוק הפטור ממס לתושב חוזר, שזהו "חוק טוב". לפיד הבהיר כי פנייה מצד ראש הממשלה לשר האוצר בנושא שולי שכזה אינה אופיינית. לדבריו הוא ייחס את זה לכך ששניהם מכירים את מילצ'ן. 

בחקירתו הנגדית של לפיד בידי סנגורו של נתניהו, עורך דין עמית חדד, השיב לפיד בחיוב לדבריו של הסנגור לפיהם נתניהו לא הסתיר כי הוא פונה ללפיד בעקבות פניה של מילצ'ן אליו וכן הודה לפיד כי לא נדלקו לו נורות אדומות בעקבות הפניה והראיה שהוא לא פנה בשל כך ליועץ המשפטי לממשלה.

כמו כן, אמר לפיד כי התחושה שלו הייתה שנתניהו פנה אליו כדי לסמן וי ולחזור למילצ'ן ולומר שדיבר איתו. בנוסף, הוא אמר כי כל הנושא היה שולי לחלוטין ובשל כך הוא מתקשה לזכור את הפרטים.

בהמשך הדין התעמתו לפיד וסנגורו של נתניהו, כאשר עורך דין חדד הטיח בלפיד כי במהלך שנותיו בשירות הציבורי "עלו סיפורים שהקשר בינם לין המציאות רופף עד לא קיים", כלשונו. לפיד השיב כי הבעיה היא ש"שקרנים ומושחתים חושבים שכולם שקרנים ומושחתים" כמותם. 

עורך דין חדד שאל את לפיד מדוע איחל בהצלחה לחוקרי המשטרה ואמר להם "תנקו את המדינה הזו, היא זקוקה לזה". לפיד השיב כי התכוון לכך שינקו את המדינה משחיתות. 



0 תגובות